GRUDZIEŃ (KWIECIEŃ)-zajęcia zdalne Leśne Skrzaty

 

PONIEDZIAŁEK 20.12.2021

Temat tygodniowy: Życzliwość wokół nas wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna

CELE OGÓLNE: kształtowanie uczucia życzliwości i chęci pomagania innym; rozwijanie umiejętności językowych, budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem stylistycznym; wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia życzliwość i dobro.

Zajęcia:

Temat: „Czarodziejka” – rozmowa dziecka z rodzicami o życzliwości na podstawie opowiadania.

Czarodziejka Joanna M. Chmielewska

Julka miała jedno wielkie marzenie. Chciała zostać czarodziejką.

Nie po to, żeby wyczarować krasnoludka, ktory sprzątałby za nią pokoj (chociaż taki krasnoludek

bardzo by się przydał). I nie po to, żeby powiększyć swoj ukochany rower, ktory dostała

kiedyś od babci. Od tamtego czasu Julka urosła, a rower niestety nie.

I właśnie wczoraj tata powiedział, że trzeba go oddać młodszej kuzynce, a Julce kupić nowy. Ale Julka kochała swoj stary rower i wcale nie chciała go oddawać. Ach, gdyby tak mogła sprawić, że rósłby razem z nią! Czarodziejki na pewno umieją takie rzeczy. Mimo to wcale nie dlatego pragnęła zostać czarodziejką.

Julka chciała zrobić coś o wiele większego. Chciała zmienić świat.

Bo przecież gdyby ludzie dobrze innym życzyli, częściej się uśmiechali, pomagali sobie nawzajem, po prostu byli życzliwi, to świat byłby lepszy, prawda? I może nawet wojny by się skończyły? Julka musiała znaleźć jakiś magiczny sposob, żeby tak się stało.

Ale najpierw musiała zostać czarodziejką. Tylko jak to zrobić?

A gdyby tak zamiast do pierwszej klasy w zwykłej szkole dostała się do szkoły dla czarodziejek?

Tylko czy rodzice się zgodzą? I ciekawe, gdzie jest taka szkoła? Może Laura będzie wiedziała?

Starsza siostra siedziała w swoim pokoju pochylona nad zeszytem od matematyki.

Laura, gdzie jest szkoła dla czarodziejek?

Co? – Laura spojrzała na siostrę, jakby ta spadła z księżyca.

Czy wiesz, gdzie jest szkoła dla czarodziejek? – powtórzyła Julka.

W bajce.

Ale nie w bajce, tylko tak naprawdę.

Nigdzie.

To gdzie czarodziejki uczą się czarować?

Nigdzie. Czarodziejek nie ma na świecie. Są tylko w bajkach.

Nieprawda! – zaprotestowała Julka.

Prawda!

Kłamiesz! Spytam mamę! – Julka była bliska płaczu.

To sobie pytaj! – Laura wzruszyła ramionami i wyszła do kuchni.

Zachrobotał klucz w zamku. Obie siostry rzuciły się do drzwi.

Mamo, prawda, że są czarodziejki? – spytała Julka.

Pewnie, że są – odpowiedziała mama, zdejmując kurtkę.

Julka spojrzała na Laurę zwycięsko.

Oczywiście w bajkach – dodała mama.

A widzisz? I kto miał rację? – Teraz Laura triumfowała.

Julka nie mogła znieść jej miny. Chciała znaleźć się jak najdalej od siostry.

Mamo, mogę iść na dwór? – spytała, przełykając łzy.

Możesz, tylko bądź blisko domu.

Na placu zabaw przed blokiem nie było dziś dzieci. No i dobrze, bo Julka chciała być sama.

Nie zostaniesz czarodziejką – zaskrzypiała huśtawka, ledwie dziewczynka na niej usiadła.

Nie zostaniesz czarodziejką – powtórzyła karuzela, a za nią zjeżdżalnia i piaskownica.

Jakby tego było mało, z klatki schodowej wyszła właśnie pani Kowalska. Na szczęście była na tyle daleko, że dziewczynka mogła udawać, że jej nie widzi. Julka zazwyczaj mówiła sąsiadą „dzień dobry”. Ale pani Kowalskiej wolała schodzić z drogi. Zresztą wszyscy jej unikali; i dzieci,i dorośli.

No coż, pani Kowalska wcale nie była miła. Często siadała w oknie swojego mieszkania na parterze, obserwując dzieci na placu zabaw. Krzyczała, że za głośno się bawią, trzaskają drzwiami, zabłoconymi butami brudzą schody, a rodzice wcale ich nie pilnują. Nic jej się nie podobało i ciągle na coś narzekała.

Kiedy pani Kowalska wyjmowała chusteczkę, Julka zauważyła, że wypadła jej z torebki kartka.

Patrząc na oddalającą się sąsiadkę, zastanawiała się, co zrobić. Nie miała ochoty na spotkaniez panią Kowalską, ale jeśli na tym papierze jest napisane coś ważnego?

Proszę pani!

Pani Kowalska odwrociła się zaskoczona.

Dzień dobry, ja chciałam… to wypadło pani z torebki. – Julka podała sąsiadce kartkę.

Moja recepta! – zdziwiła się pani Kowalska. – Gdybyś jej nie znalazła, musiałabym jeszcze raz iść do lekarza. – Schowała receptę do torebki i przyjrzała się Julce. – Ty chyba mieszkasz w moim bloku?

Tak.

Jak masz na imię?

Julia.

Julia… mhm…

A pani jak ma na imię? – zdobyła się na odwagę Julka.

Ja? Roża – odpowiedziała pani Kowalska trochę zaskoczona, bo dawno nikt jej nie pytał

o imię.

Ale ładnie! Moja lalka ma na imię Roża.

Aha – pani Kowalska nie wiedziała, co mogłaby jeszcze powiedzieć.

Do widzenia – powiedziała Julka, bo też nie wiedziała, o czym miałaby rozmawiać z panią

Kowalską.

Do widzenia, Julio. Dziękuję.

Kiedy następnego dnia Julka szła z mamą do sklepu, spotkały panią Kowalską.

Dzień dobry – odezwały się jednocześnie mama i Julka.

Dzień dobry – Pani Kowalska najpierw odpowiedziała mamie, a potem uśmiechnęła się do

dziewczynki. – Dzień dobry, Julio.

Niemożliwe! Kowalska i uśmiech! – odezwała się mama, kiedy sąsiadka była już daleko. –

Chyba ktoś ją zaczarował!

A Julka uśmiechnęła się tajemniczo.

Po odczytaniu opowiadania R. pyta dzieci: Jak miała na imię dziewczynka z opowiadania?

Kim chciała zostać i dlaczego? Do jakiej szkoły chciała iść dziewczynka? W jaki sposob pomogła sąsiadce? Co można powiedzieć o zachowaniu Julii? W jaki sposób Ty byś postąpił?

Dlaczego możemy powiedzieć, że Julia jest czarodziejką? Jak myślicie, co jest potrzebne, bybyć czarodziejką? Dziecko ocenia postępowanie bohaterki opowiadania.

 

• „Jestem życzliwy, czyli mam dobre serce” – zabawa dydaktyczna. Na stole Rodzic układa duże serce z kartonu ,obok kładzie zdjęcie dziecka. Dziecko patrząc na zdjęcie ,

na podstawie własnych doświadczeń opowiada, w jaki sposób i komu udało mu się pomóc, a następnie kładzie zdjęcie na kartce z sercem.

• „Łańcuch z serc” – zabawa plastyczna. Dziecko wykonuje girlandę. Otrzymuje od Rodzica kartkiA4 z narysowanym sercem, które wycinają nożyczkami. Następnie R. maluje dłonie dzieci wałeczkiem do malowania farbami (kolor według uznania), dziecko odciska je na sercu. Gdy prace wyschną, można wykonać w nich dziurki i nawlec serca na sznurek. W ten sposób powstanie girlanda przypominająca o niesieniu pomocy i o życzliwości w stosunku do innych.

Pomoce, tekst wiersza, kartki z szablonem ,serca, farby plakatowe, wałeczek do malowania, nożyczki.

PAMIĘTAJMY O AKCJI WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY!!!

Piątek 17.12

17.12.2021

Temat zajęć :Konkurs plastyczny na ilustrację do wybranego wierszo tematyce zimowej Ewy Szelburg-Zarembiny.

Przedszkole Publiczne nr 12 we Włocławku zaprasza do udziału

w „Zimowym konkursie plastycznym”

na ilustrację do wybranego wiersza

o tematyce zimowej

Ewy Szelburg-Zarembiny.

 

1

Cele zajęć:

  1. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci.

  2. Zainteresowanie dzieci twórczością Ewy Szelburg-Zarembiny.

  3. Rozwijanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni twórczej.

  4. Wzbogacenie warsztatu plastycznego i rozwijanie różnorodnych form

    i technik plastycznych.



Zasady konkursu:

  1. Uczestnikiem konkursu może zostać dziecko w wieku 3-7 lat.

  2. Ilustracja musi być wykonana do wiersza E. Szelburg- Zarembiny

    o tematyce zimowej.

  3. Praca plastyczna może być wykonana w dowolnej technice (rysunkowa, graficzna, malarska, collage, wycinanka).

  4. Wielkość pracy nie może przekraczać formatu A3.

  5. Na odwrocie pracy należy zamieścić następujące informacje:

    • Imię, nazwisko i wiek dziecka;

    • Tytuł wiersza do którego została wykonana ilustracja;

       



  1. Prace należy składać do dnia 10.01. 2022 r. w Publicznym Przedszkolu im. Ewy Szelburg -Zarembiny w Skępem

     

  2. Prace z naszego przedszkola zostaną przesłane i oceniane będą przez specjalnie powołane, niezależne jury- Przedszkole Włocławek.

  3. Kryteria oceny: pomysłowość w ujęciu tematu, walory artystyczne, wykorzystanie różnorodnych technik plastycznych .



Podsumowanie konkursu odbędzie się w Przedszkolu Publicznym nr 12 we Włocławku dnia 01.02.2022r.

 

 

CZWARTEK 16.XII

ZIMA PRZYJDZIE JUTRO
ANTONIO VIVALDI – ZIMA
GŁOS OWCY

PIĄTEK 16.IV

Piosenka KAPELA
WIOSNA Vivaldi

 

Czwartek 15,04

Środa 14.04

 

 

dziewczynka i chłopiec
żonkil
Jestem muzykantem konszabelantem.

PONIEDZIAŁEK 12. 04

Piątek 09.04

 

Czwartek 08.04

ŚRODA 07.IV 

 

WTOREK 06.04

koza
krowa
owca
alfabet

PIĄTEK 02.IV

CZWARTEK 01.IV

ŚRODA 31 MARZEC

Wtorek 30 MARZEC

 

 

Pisanki
Kraszanki

PONIEDZIAŁEK 29 MARZEC

Święta,święta biją dzwony